linaungmamma

Alla inlägg under augusti 2012

Av Lina Andersson - 13 augusti 2012 15:45

Va en stund hos Stoffe och lowa innan jag åkte till Kalmar, nu är jag med Angelica och Hannah och fikar på stan :) ska kolla lite i affärer sen hem och städa :)

Av Lina Andersson - 13 augusti 2012 11:50

I dag är älsklingen redan 8 månader :) nu är hon 68 lång och väger 8,5 kg , helt perfekt (: i dag ska vi börja ge henne bröd och vanlig mat och ta bort ersättningen :) nu är vi Påväg till sjukhuset (:

Av Lina Andersson - 13 augusti 2012 06:16

Natt sov Lowa jätte bra, inte hört henne någonting om inte Stoffe har varit uppe med henne men det tror jag inte, nu snart blir det till jobbet till 10 sen ska vi till BVC och efter det till sjukhuset med Stoffe :) sen ska Stoffe och lowa hem till Stoffe och jag hem hit, då blir det att passa på att städa :)

Av Lina Andersson - 12 augusti 2012 22:18

För dom som har följt min blogg vet att ibland har jag varit dålig på uppdatera det har varit för det inte har funkat från mobilen men det gör det nu så nu ska jag försöka uppdatera allafall 4 gånger om dan (: bild på mina älsklingar :)

Av Lina Andersson - 12 augusti 2012 20:24

    

Av Lina Andersson - 12 augusti 2012 20:17

Jag Stoffe och Lowa är hos mina föräldrar nu och har ätit här. I morgon ska jag jobba från 7 till 10 för sen ska vi till bvc och mäta och väga Lowa för hon är 8 månader i morgon och efter det blir det till sjukhuset med Stoffe (;



Av Lina Andersson - 12 augusti 2012 18:59

Någon ville att jag skulle visa magen nu efter förlossningen och såg tt jag hade gjort det innan så lägger upp denna igen. Det är 4 månaders skillnad på dessa bilder och är väl typ så magen ser ut nu med. Jag hade väldigt lätt för att bli av med magen (: På jobbet har många sagt att man inte kan tro att jag varit gravid för jag fått bort magen så mycket (:


 

Av Lina Andersson - 12 augusti 2012 17:22

Måndag den 12 december gick jag till skolan och gjorde prov. Nu hade jag gått 5 dagar över tiden. När jag är i stan får jag väldigt ont i ljumskarna och ringer till förlossningen. Dom råder mig att åka hem och vila för det kan va starten på förlossningen. Jag tar första bussen och sen får jag gå hem för den andra bussen kom aldrig så gick 1,5 timmar hem. Hade sammandragningar hela tiden men tänkte inte på att förlossningen snart kommer att börja eftersom jag haft sammandragningar många veckor.


Runt 6 tiden åker jag och pojkvännen och handlar känner att jag har lite ont så när vi kommer hem somnar jag. Detta är runt 21.00 Vaknar runt 22.45 ungefär av att jag får ont. Fattar först inte att det är värkar utan går upp och tror det ska bli bättre. Stoffe vaknar och hör mig ha ont så han ringer förlossningen. En barnmorska fråga hur länge jag haft ont. Jag säger 1 timmar fast det bara varit i typ 20 minuter haha. Visste att annars skulle hon säga att jag skulle vila och massa för det är för tidigt att åka in men jag känner att det snart är dags. Men barnmorskan ber mig att ställa mig i duschen och tror att värken ska släppa lite. ( Man ska ju inte åka in till förlossningen för tidigt för är man öppen under 3 cm får man åka hem igen)


Efter jag duschade typ 3 minuter ringer vi tillbaka och barnmorskan hör att jag har värkar med 3 minuter i mellan ungefär så hon säger att vi kan åka in. Vi blev inskrivna vid 23.55 så jag har inte haft värkar så länge men gud vad ont det gjorde.


Vid 00.10 får jag lustgas. Efter det undersöker dom mig. Då är jag öppen 5 cm så dom säger att det kommer bli en lucia. ( hade redan berättat att det var en flicka) Vid 00.45 får jag eda bedövningen.


Vid 01.30 känner jag nästan ingenting av värkarna och jag tyckte att det kändes som allt tog en paus för jag öppnade mig ingenting längre. Så bedövning kommer jag nog inte ta igen tänkte jag då eftersom jag ville att allt skulle gå fort.


När klockan är ungefär 03.00 så tar dom hål på hinnorna så vattnet går och jag får tillbaka dom onda värkarna. Dom säger att jag ska försöka gå lite. Så fort jag ställde mig upp var jag tvungen att ta lustgasen och kämpa igenom varför värk då gjorde det ont.


Vid 04.15 får jag ännu ondare och dom undersöker mig. Då är jag öppen 9 cm och barnmorskan sa: ring på klockan när du tror det är dags. 2 minuter senare får jag svårt att prata och känner att nu måste jag krysta så barnmorskan springer in och ta på sig förkläde och en undersköterska kommer efter. Nu är klockan 04.40 Krystvärkar var den värsta smärtan jag tror man kan uppleva haha. Höll på nästan 20 minuter sen 04.57 var Lowa ute. Det första jag frågade var : är det en flicka? Och det var det. Jag fick upp min underbara dotter på bröstet och hon skrek en stund och va så söt. Den finaste upplevelsen man kan vara med om!

Så tisdagen den 13 december är Lowa född klockan 04.57 Var 52 cm lång och vägde 3790g.


Presentation


Jag heter Lina Andersson och är ung mamma.När jag var 17 år föddes min dotter Lowa. Efter jag och Lowas pappa hade ett uppehåll bor vi på olika platser. Samtidigt som jag tar hand om min dotter pluggar jag omvårdnadsprogrammet på gymnasiet. Nu är jag 18 å

Fråga mig

110 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Flera gånger om dan
 En gång om dan
 4-6 dar i veckan
 En gång varje vecka
 Väldigt sällan
 Första gången nu

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågor

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards