linaungmamma

Alla inlägg den 14 augusti 2012

Av Lina Andersson - 14 augusti 2012 21:00

Slutar snart :) bakat chokladbollar på jobbet i dag igen (: hoppas min älskling är vaken när jag kommer hem :)

Av Lina Andersson - 14 augusti 2012 13:39

Vilar lite innan jobbet så kolla film nu. Har städat lite (: saknar min bebis , hoppas hon är vaken när jag slutar i kväll (:

Av Lina Andersson - 14 augusti 2012 11:15

Här kommer lite inlägg jag skrivit på min andra blogg om lite jag känner för att ta upp för nya läsare :


En sak som är väldigt skönt är att vi bor själva. Jag menar många som få barn ungt bor hos sina föräldrar. Men som jag och Stoffe flyttade i hop och till ett eget innan Lowa kom och sen när vi gjorde slut flyttade vi hem till våra föräldrar så länge och sen fick jag en egen lägenhet som lowa och stoffe också nu bor i. Fast Stoffe kommer bo i timmernabben också för han jobbar här och så när han ska jobba lite ibland. Men jag hade aldrig klarat att bo hos min föräldrar med lowa utan det är skönt att bo själv. Hade turen att mina föräldrar va så snälla att köpa en lägenhet till oss. Fast åker ofta till dom för inte så kul att sitta själv i lägenheten ibland sen sakna jag mina föräldrar och Lowa tycker jätte mycket om att hälsa på dom (:


Tänkte att det finns ju läsare som inte har läst innan och vill berätta lite om mig här så slipper man läsa alla inlägg för att förstå vem jag är osv..


När jag va 16 år gick jag ettan på gymnasiet, på omvårdsprogrammet. 2 månader efter jag fyllt 17 fick jag och pojkvännen veta att jag va gravid. Det kom som en chock och vi bestämde oss för att behålla bebisen. Jag fortsatte i skolan under hela graviditeten till och med när jag hade gått över tiden med 6 dagar. Den 13 december på Lucia kom vår dotter, vår älskade lilla Lowa. Hon va perfekt. Precis innan hon kom flyttade jag och hennes pappa i hop. Vi bodde som en familj tills hon va 3 månader då vi tog en paus. Jag fortsatte i skolan på distans till sommarlovet och när Lowa va runt 7 månader blev vi tillsammans igen fast bor just nu inte i hop. Nu börja jag om 1 vecka 3an på gymnasiet och jag är så glad att jag inte hoppade av skolan! Nu ska Lowas pappa vara pappaledig tills hon börja dagis (:


hur visste både du och lowas pappa att ni ville bli i hop igen? fin blogg

Tack (: vi har Lowa i hop och vi kände på oss båda 2 att de va meningen att vi skulle va tillsammans annars hade vi aldrig blivit gravida så vi pratade och bestämde oss för att försöka igen för alla tres bästa (:


Hur känns det att snart börja skolan igen och att du inte är som alla andra i skolan utan att du har ett barn där hemma?

Jo det känns bra, kommer sakna henne i skolan hela tiden, få hoppas att stoffe och lowa hälsa på ibland (: ne men jag känner mig ungefär som alla andra fast ändå inte (: svårt att förklara


läser din blogg flera gånger om dan, försök skriv oftare! hur gammal är lowa nu?:)

Jo jag ska skriva oftare jag lovar! varit mycket nu! Hon är snart 8 månader (:


vill du och christoffer ha fler barn ?:) lowa är så söt

Ja hon är jätte söt! Ja det vill vi (:


Vad tyckte du gränsen för unga föräldrar går?

Under 17 tycker jag är för ungt! Jag hade precis fyllt 17 när jag blev gravid vilket jag är glad för. Hade jag blivit gravid 2 månader innan alltså när jag va 16 hade det varit svårare att ta ett beslut, fast vet att jag ändå skulle behållt men aa. Under 17 är för ungt enligt mig! och ungt är under 21 tycker jag (:


Har du gått ner allt sen graviditeten ?

Jag gick upp 18 och har gått ner 15 så lite kvar :)  men orka nog inte bry mig om dom. Få jag fler barn så få jag gå ner dom sen (:


Fortsätt gärna med era frågor. Så kul att även läsa det snälla som många skriver t.e.x att vi har en sån fin dotter och att vi är så starka att klara vardagen och sånt :)


Älskar min familj så himla mycket. Har världens bästa dotter och världens bästa pojkvän! Det är inte alla killar som precis fyllt 19 år som stannar kvar och ta hand om sitt barn. Men jag har haft min älskade pojkvän vid min sida hela tiden. Han har alltid ställt upp och tar hand om Lowa så bra. Vi är unga föräldrar båda två men känns som vi är som vilken familj som. Jag längtar så mycket tills vi flyttar i hop igen!


Var du 17 eller 18 när din dotter föddes? du är en stark ensamstående mamma!

Tack så mycket (: Jag var 17 år när Lowa föddes. Jag fylller tidigt på året så fyllde 18 när hon var 2 månader ungefär!

Är det många som kollar och ger blickar ?

Kollar gör många. Nu är ju Lowa ganska stor, ingen liten bebis längre så nu sitter i i sittvagn och så, så många kollar på henne sen kolla på mig sen kolla på henne haha. Men jag låter dom kolla (; Nu när jag börja skolan igen som vanligt utan att ta med lowa så ofta så lär inte alla kolla lika mycket men dom flesta säger ju : är det inte hon som har barn ? Alla är inte diskreta så jag hör vad dom säger hahah (:

Av Lina Andersson - 14 augusti 2012 08:55

Kollat Maria Wern nu på morgonen, snart blir det städa och så innan jobbet som börja vid 3 :) i morgon ska mamma och pappa komma och hjälpa mig att hänga upp lite saker (:

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Lina Andersson och är ung mamma.När jag var 17 år föddes min dotter Lowa. Efter jag och Lowas pappa hade ett uppehåll bor vi på olika platser. Samtidigt som jag tar hand om min dotter pluggar jag omvårdnadsprogrammet på gymnasiet. Nu är jag 18 å

Fråga mig

110 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Flera gånger om dan
 En gång om dan
 4-6 dar i veckan
 En gång varje vecka
 Väldigt sällan
 Första gången nu

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågor

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards